UKRAINE’S INTEGRATION INTO GLOBAL AND EUROPEAN EDUCATIONAL SPACE: PROBLEMS, CHALLENGES AND PERSPECTIVES
DOI:
https://doi.org/10.24144/2218-5348.2017.3(16).39-49Ключові слова:
вища освіта України, Болонський процес, експертна оцінка вітчизняних та зарубіжних вчених, модернізація, досягнення, недоліки, виклики, перспективиАнотація
Зростаючий вплив Болонського процессу на вищу освіту України викликав зацікавленість з приводу його досягнень та недоліків на шляху інтеграції в світовий та Європейський освітній простір. Метою статті є визначення та аналіз етапів, процесів та заходів, які вплинули на реалізацію Болонської моделі в країні з погляду вітчизняних та зарубіжних вчених. З поданням та аналізом необхідних заходів, законів та перспективних змін, ми намагаємося показати труднощі та проблеми, які можливо подолати.
Посилання
Altbach, P. (2016). Global Perspectives on Higher Education. Baltimore: John Hopkins University Press.
Carnoy, M. (2013), Prashant, L., Dobryakova, M. ( 2013). University Expansion in a Changing Global Economy; Triumph of the BRICK’s? Stanford: Stanford University.
Covacs, K. (2014). The Bologna Process in the Ukraine. In: The Bologna Process in Central and Eastern Europe, edited by T.Kozma et al, 321-353.
Chapman,D.W., & Linder,S. ( 2016). Degrees of Integrity: The Threat of Corruption in Higher Education. Higher Education, 41(2), 247-268.
Denisova-Schmidt, E., Prytula, Y. (2017). Ukraine: Endemic Higher Education Corruption. International Higher Education, 90, 16-18.
Denisova-Schmidt, E .(2017). The Challenges of Academic Integrity in Higher Education: Current Trends and Outlook, CIHE Perspectives, Vol.5. Boston; Boston College.
Denisova-Schmidt, E., Huber, M., Prytula, Y. (2015). An Experimental Evaluation of an Anti-Corruption Intervention Among Ukrainian University Students. Eurasian Geography and Economics, 56 (6), 713-734.
Derkach, L. Maksymenko, S. (2016). Psychological Literacy in Ukraine: Ways of Learning and Living. American Journal of Fundamental, Applied and Experimental Research. Ukraine and Ukrainians Abroad. Not for Profit Corporation. New York, N.Y,U.S.A:28-37.
Derkach, L. Minka, P. (2012). Ways of Learning and Living in Ukraine. Collective Monograph/ M.Giliberto, C.DellaAversano and F. Velicogna (Eds.). – PCP and Constructivism: Ways of Working, Learning and Living. Libri Liberi, Firerenze:547-554.
Derkach, L ( 2017).Innovative Universities in Ukraine: Perspectives and Solutions. American Journal of Fundamental, Applied and Experimental Research. Ukraine and Ukrainians Abroad. Not for Profit Corporation, New York N.Y. U.S.A:10-16.
Filiatreau, S (2011). Ukraine’s Participation in the Bologna Process: Has it Resulted in More Transparency in Ukrainian Higher Education Institutions? International Research and Review: Journal of PHI Beta Delta Honor society of International scholars, vol.1, Issue 1, 2011, pp.49-60.
Higher education in Ukraine: Agenda for Reforms (2017); [edited by Yevhen Nikolaiev.- Kyiv: Konrad –Adenauer –Stiftung Ukraine Office, 2017.
Kostrobiy, P., Rashkevich, Yu.(2017). Ukrainian Higher Education in 1991-2013: Successes and Failures of the Reforms. In: Higher Education in Ukraine: Agenda for Reforms (2017); [edited by Yevhen Nikolaiev.- Kyiv: Konrad – Adenauer – Stiftung Ukraine Office: 15-21.
Kozma, T., Rebay,M., Ohidy, A, Szolar,E (eds.) (2014). The Bologna Process in Central and Eastern Europe. – Studien zur international vegleichenden Erziehungwissenschaft. Schwerpunkt Europa.- Studies in International Comparative Educational Science. Focus: Europe, Springer Fachmedien Wiesbaden.
Mihut, G., Altbach, P.G.,& de Wit, H.(Eds.) (2017). Understanding Global Higher Education. Insights from Key Global Publications. Rotterdam: Sense Publishers.
National Report on the State and Prospects of Education Development in Ukraine/ National Academy of Educational Sciences of Ukraine; [ editorial board: V.G.Cremen ( head), V.I.Lugovyy (Deputy head), A.M. Gurzhii ( deputy head), O.Ya. Savchenko ( deputy head)], edited by V.G.Kremen. – Kyiv: Pedagogichna dumka, 2017. – 336 p.
Nikolaeva, S. (2015).The Bologna Process in Ukraine: The Decade Anniversary.- General and Professional Education, 4, 66-74. 49 Міжнародний науковий вісник. Випуск 3 (16). Ужгород, 2017
Oleksieyenko, A. (2016). Higher Education Reforms and Center- Periphery Dilemmas: Ukrainian Universities Between Neo- Soviet and Neo- Liberal Contestations. In: Zaida, J., Rust, V. (eds.) Globalization , Comparative Education and Policy Research, vol.15, Springer, Cham, 133-148.
Shaw,M., Chapman, D.W and Rumyantseva, L. (2011). Organizational Culture in the Adoption of the Bologna Process: A Study of Academic Staff at a Ukrainian University. Studies in Higher Education, 201,1-15.
Soltys, D. (2015). Similarities, Divergence, and Incapability in the Bologna Process Reform Implementation by the Former-Socialist countries: The Self-Defeat of State Regulations. Comparative Education, Vol.51, Issue 2, 179-195.
Towards a European Education Area by 2025 (2017). Strasbourg, France http://ec.europa.eu.commission/news/towards-european-education-area-2025-2017-nov-14_en
Yahorau, A., Antashkevich, S.(2016). Higher Education Reform in Light of Bologna Process: Opportunities, Obstacles, Context. Recommendations for Eastern Partnership Countries. Yerevan- Minsk- Kyiv. Eastern Partnership Civil Society Forum. Ministry of Foreign Affairs of the Czech Republic.
Zaida, J., Rust,V. (eds.). Globalization, Comparative Education and
Policy Research, vol.15, Springer , Cham.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).